Pro zdravé hubnutí je důležitý pravidelný pohyb

To, že je pohyb velmi důležitý pro naše zdraví a potažmo pro štíhlou postavu, je dobře známé. Já bych se zde ráda zaměřila hlavně na to, jaký pohyb a hlavně proč se hýbat.

ebook 6 důvodů proč se ti nedaří zhubnout – sport a hubnutí

Pohyb pomáhá rozproudit často podceňovaný lymfatický systém

Většina lidí si pohyb představuje jako sport v jakékoli podobě. Za hlavní důvod pro sportování je považováno spalování kalorií a zpevňování postavy. Nebo rehabilitace poškozeného pohybového aparátu při bolesti v zádech nebo rekonvalescenci po operacích

běh a hubnutíPohyb, o kterém píšu v tomto článku, však chápej jako pohyb, který je nezbytný pro proudění tekutin ve tvém těle. Pohyb je totiž mnohem více než zábava při sportu a odreagování se od každodenního stresu. Pohyb je jako turbína pro náš organismus, která umožňuje, aby mohl být pravidelně čištěn.

Funkce některých orgánů nebo orgánových struktur jsou na pohybu naprosto závislé. Mezi takové patří například lymfa.

Lymfa je otevřený systém drah, který má za úkol odvádět látky z mezibuněčných prostor a ze střev do krevního oběhu, a cestou vše vyčistit v chemických čističkách, lymfatických uzlinách. Lymfa ovšem nemá žádné svaly. Pohání ji svalstvo hladké a kosterní, tlukot srdce, peristaltika střev a dýchání. Tvé tělo se tímto způsobem průběžně čistí od toxických látek. Můžeš si to představit jako drenážní systém tvého organismu. Pohybem tak umožňuješ a podporuješ tok lymfy ve svém těle.

Pohyb výrazně usnadňuje práci střevům, protože podporuje peristaltiku střev

Dalším důvodem proč je potřeba se hýbat, je peristaltika střev. Sedavá práce, úzké kalhoty, nedostatek pohybu a samozřejmě špatná strava způsobují, že se naše střeva málo hýbou.

belly-2354_1920

Potrava, kterou přijmeš, se ve tvém žaludku rozmělní na kašičku, která je předávána do dvanácterníku a dál do tenkého střeva. Tady se houpe tam a zpátky, aby se mohla strávit a vstřebat. Neprochází tebou jen jedním směrem ven. Míchá se ve střevech, jako když mícháš maltu. Tam a zpět a tam a zpět. Tento pohyb umožňuje tzv. peristaltika střev a tím zaručuje, že opravdu vše, co sníš, bude stráveno a vstřebáno.

Pozor na zakyselení příliš intenzivním sportováním

Důvod, proč se ti možná nedaří zhubnout, nemusí být způsoben nedostatkem pohybu, ale jen jeho nesprávnou intenzitou. Vysoký tep a moc těžké cvičení na začátku způsobí zakyselení organismu, čímž se stupňuje toxicita a cíl se ti vzdaluje.

Ideálním pohybem na začátek je proto chůze, lehký běh, bouncing, skákání na trampolíně, ale také třeba lymfatické masáže.

Tento článek je pouhým úryvkem z ebooku 6 důvodů, proč se ti nedaří zhubnout.
O celé problematice, jak podpořit hubnutí pomocí sportu, se zde dočteš.

6 důvodů proč se ti nedaří zhubnout

Stáhni si ZDARMA kompletní ebook ZDE.

  • Kde se vzal MitoLife?

  • Doporučuji ze sortimentu MitoLife

    Balíček vyživující

    Doplnění důležitých minerálů, vitamínů a stopových prvků nezbytných pro zdraví organismu na úrovni buněk.

    detail produktu

    Pro Em San

    Nejlepší probiotika v Evropě. 31 kmenů neobsahuje žádný jiný probiotický produkt.

    detail produktu

    Test potravinové intolerance Pro Immun Basic

    Otestujte svůj organismus pomocí testu potravinové intolerance na základních 44 potravin.

    detail produktu
  • ZÍSKEJ PEVNÉ ZDRAVÍ A ŠTÍHLOU POSTAVU!

    Odhal 6 důvodů, které narušují zdraví organismu a tím brání hubnutí.

  • MitoLife na FB

  • Životní styl na FB

  • Nejčtenější příspěvky

  • Rubriky